..løsninger for moderne produksjonsbedrifter

Kontaktperson : Thor Vollset
Dato : 17. april 2000

Identifiserer hotellsafer i Leksvika

TORDIVEL AS inngikk i februar 2000 en avtale med ELSAFE INTERNATIONAL AS i Leksvika om å levere et VISION-SYSTEM for å identifisere hotellsafer. Systemet identifiserer safene og holder rede på køen av safer inn til to lakkroboter levert av ABB Flexible Automation AS på Bryne.

VISION-SYSTEMET er basert på TORDIVELs standard VISION-PC plattform bestående av :Industriell PC, Windows NT, COGNEX HW og SW, Siemens PROFIBUS samt TORDIVELs skreddersydde standardprogramvare.

TORDIVELs kontor i Trondheim har ansvaret for oppfølging av anlegget og gjør dette ved å ringe opp VISION-SYSTEMET for å hente ut driftsdata og systemets hendelselogg. Dette betyr at systemet følges opp enkelt og kostnadseffektivt.

Arne Ivar Sundseth, Production Manager Elsafe International AS : "Vi ble anbefalt TORDIVEL AS av ABB og helt siden første møte i januar har vi følt oss trygge i hendene på en profesjonell leverandør. Systemet ble installert i slutten av mars og etter en ukes igangkjøring identifiserer vi hotellsafer løpende og kan selv legge inn nye safer etterhvert som nye modeller kommer i produksjon. Med systemets innlagte funksjoner for fjernkontroll er vi sikre på at anlegget vil bli fulgt opp slik at eventuelle driftsavvik raskt kan korrigeres. Vår konklusjon er at vi er meget godt fornøyd med vårt første VISION-SYSTEM"

Thor Vollset, daglig leder, TORDIVEL AS : "Dette systemet er det første i en rekke av kamerabaserte identifikasjonssystemer og vil danne basis for et standard-produkt. I dette systemet gjør vi identifikasjon med basis i en egenutviklet algoritme hvor vi utnytter safen geometriske egenskaper.

For en annen kunde realiserer vi et liknende system, men identifikasjonen baseres da på analyse av objektets overflatetekstur."

COGNEX CORPORATION utvikler, produserer og markedsfører VISION løsninger, eller "datamaskiner som kan se". COGNEX er verdens ledende produsent og har levert mer enn 100,000 VISION-SYSTEMER.

TORDIVEL AS er Norges ledende leverandør av kamerabaserte løsninger for moderne produksjon.

TORDIVEL AS

Storgata 20 N-0184 OSLO NORWAY