Kontaktperson : Thor Vollset
Dato : 22. august 1997

TORDIVEL AS
TORDIVEL AS TORDIVEL AS har utviklet og satt i drift et automatisk betalingssystem for Bilens Vaskeland Drammen. Den selvbetjente vaskehallen som Bilens Vaskeland, BIVA, har installert i Drammen er den første i en rekke.

Prosjektleder hos Storm Elektro AS, Knut Heimdal uttaler : "Vi kom i kontakt med TORDIVEL AS i begynnelsen av mai, i løpet av et par uker var kontrakten på plass og systemet kjørte i pilot fra midten av juni.  Etter seks uker i test anser vi systemet som "feil-fritt" og det fyller alle de krav og forventninger vi har."

For å kunne levere systemet i løpet av uker ble det besluttet å utvikle systemet med basis i Borland Delphi 3.0 og at systemet skulle kjøre på MS Windows NT. Windows NT ble valgt for i fremtiden å kunne videreutvikle systemet til en node i et større system med sentral overvåkning.

Systemet kan motta betaling på to måter :

• Bankkort
  • BIVA kort

Betaling ved hjelp av bankkort gjøres ved at betalingssystemet simulerer en kasse, og ber Bank Axept om at beløpet belastes kundens konto. BIVA kort er et magnetkort som produseres ved hjelp av en magnetkortleser og programvare utviklet for dette. Et kort kan inneholde en, fem eller ti vask.

TORDIVEL AS er et programvarehus som siden 1992 har utviklet tekniske applikasjoner basert på Windows, PC og datakommunikasjon.

TORDIVEL AS

Storgata 20 N-0184 OSLO NORWAY