logolumière anim+.gif (24954 octets)

....løsninger for moderne
produksjon

Dato : 12. november 1999

Kontaktperson :
   Thor Vollset, TORDIVEL AS : +47 2315 8700

LANSERER EN VISION SENSOR FRA LORD INGENERIE

TORDIVEL AS lanserer en ny VISION SENSOR fra LORD INGENERIE i Frankrike. CIL-2048 er en VISION SENSOR med et innebygget linjekamera med 2048 punkter. Sensoren er spesielt godt egnet til å utføre oppgaver i løpende produksjon. Dette er blant annet dimensjonskontroll med høye krav til nøyaktighet, vev-inspeksjon, følgesystemer, sortering og identitifikasjon. Elektriske grensesnitt som CAN-BUS, RS-232, RS-485, digital i/o er integrert i sensoren slik at den lett kan tilpasses eksisterende produksjonslinjer.

cil+ombre.jpg (5598 octets)

Daglig leder Thor Vollset uttaler "Vi ser på VISION SENSORER som komponenter i våre VISION systemer. VISION systemer bygget opp av VISION SENSORER vil ha følgende kjennetegn

• raskere vei fra ide til løsning

• høyere pålitelighet

• lavere innkjøpskostnader

• lavere driftsutgifter

enn tradisjonelle PC-VISION teknologi baserte systemer."

Vi presenterer CIL-2048 på våre VISION SEMINARER i Oslo  3.12 1999 og 25.2 2000 samt på Scanautomatic 99  i Gøteborg 23-26.11 1999 på Stand E3:10

LORD INGENERIE er et fransk ingeniørfirma med fokus på VISION systemer med linjekamera. Deres viktigste applikasjon er å inspisere glass for St Gobain.

TORDIVEL AS utvikler VISION løsninger med basis i standard sw og hw-komponenter fra noen av verdens ledende produsenter:

TORDIVEL AS er Norges ledende leverandør av komplette kamerabaserte løsninger til produksjonsbedrifter med behov for kvalitetskontroll og automasjon.

TORDIVEL AS

Storgata 20 N-0184 OSLO NORWAY